الأحد، 26 يونيو 2022

 أنا اللي ببيع الورد

والفل والياسمين

أنا اللي نشرت الود

والحظ أجيبه منين

أنااللي شيلت الهم

أنا اللي نزفت الدم

ودُقت مرار الغم

ونزفت دمع العين

أنا الخدام بدون كلام

خدمت الكل ودُقت الذل

ورحت شمال ورحت يمين

أنا الإنسان وف النسيان

بقاسي الحزن والحرمان

أنا المتهم أنا القاضي

أنا المشغول ومش فاضي

أنا المجروح أنا المدبوح

وقلبي حزين وكله جروح

عايش ف غابة يابني آدمين

أنا الشاعر ومش واعر

أنا الحساس ورافع الراس

طموحي أحس بالإخلاص

بنادي عليه ومش سامعين

أنا النسمة أنا البسمة

أنا القلوب المبتسمة

أنا اللي عمري حقاني

بحب الخير لإخواني

ولا عمري يوم كنت أناني

عايش ف حالي ومكاني

ف نبض قلب العاشقين

ببيع الورد والياسمين

ببيع الورد والياسمين


هشام سليم

كنج العربي

شاعر الحرافيش


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

 فن التجاهل  يقولون أن التجاهل نصف السعادة وأنا أقول أن في التجاهل سعادةً كاملةً.. لأن التجاهل لغة العظماء فهو فن لا يقدر عليه إلا ذوي الشخص...