الثلاثاء، 28 ديسمبر 2021

 إحساس جوايا

بقلم/سامي محفوظ حنا

إحساس جوايا 

مشلاقي له تفسير 

فجأة بطلت عليك أغير 

لما كنت بتغيب 

 الشمس معاك بتغيب 

وفي الكون 

يحصل تغيير 

دلوقت غيابك 

بقى زي حضورك 

ملوش تأثير 

دى أنا لما كنت 

أسمع إسمك 

 من الفرحة 

كنت بطير 

إحساس جوايا 

مشلاقي له تفسير 

يمكن بعدك عني 

كان له تأثير 

ومن قسوتك 

على قلبي 

حصل له تغيير 

اي حد يسكن فيه 

من غير تفكير 

ولو خرج عادي 

مالوش تأثير 

وكأن بابه مكتوب 

عليه للتأجير 

إحساس جوايا 

مشلاقي له تفسير 

بصراحه قلبي 

من ناحيتك إتغير 

وإحساسي بيك 

بقى حاجه تحير 

ماعدتش مشغول 

بيك ولافيك بفكر 

يمكن علشان حبيتك 

وإنت ما كنتش بتقدر 

مات جوايا حبك الكبير 

بإهمالك وعدم التقدير 

إحساس جوايا 

مشلاقي له تفسير

بقلم /سامي محفوظ حنا


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

 فن التجاهل  يقولون أن التجاهل نصف السعادة وأنا أقول أن في التجاهل سعادةً كاملةً.. لأن التجاهل لغة العظماء فهو فن لا يقدر عليه إلا ذوي الشخص...